I want to be Best Student

rase cam tak percaye ar, aku dah jadik student menengah atas, makin bertambah berat beban dalam otak ni. bile tau camne soalan SPM, rase nak muntah..bluwekk..

sbelom nak start belajar tu, memang kecoh sangat. dengan pening fikir sal nak pilih aliran ape, kelas pulak belum tersusun rapi, macam- macam hal..

then, aku dah fikir masak semasaknye, dah naik hangit kepale ni fikir..
aku ambik aliran sains tambahan je. mule- mule tu plan nak ambik lukisan kejuruteraan, tapi bile difikirkan balik, aku ade cita- cita yang sebenar. aku pilih sebab fikirkan mase depan bukan sebab takut soalan susah or senang. kalau usaha lebih, yang susah boleh jadi senang kan?
  bile tengok result pmr lepas, ade orang kate aku ni boleh diketagori sebagai bijaklah jugak, orang kate, not me. diorang tanye, "Asal tak ambik sains tulen?"

seriously, aku bukan tak berani dengan sains tulen. aku boleh je nak ambik tapi sebab fikirkan mase depan aku, aku tak pilih la. Muktamad, aku pilih aliran sains tambahan. Walaupun hal ni buat aku terpisah dengan member aku. sedih sangat.

aku kagum dengan sorang kakak ex sekolah/orang kampung aku ni, die ni  best student kat sekolah, PMR dapat stret A's tapi just ambik sains tambahan je. now, cikgu kate die dah jadi student top8 dalam daerah. aku pun nak jadi cam die jugak..... In Shaa Allah, Aaminn. kene usaha lebih ni..hee




No comments: