Sorry, salah nombor..

Hai guys, hari ni saya nak citer sikit pasal unknown number ni. Sejak dua tiga empat enam lapan seribu mejak ni, ada je nombor sesat yang entah siape entah naik dalam henfon saya. Mule- mule saya buat 'dunno' je. Malas nak layan sebab nombor baru. Sekarang umur nombor saya dah masuk 11 bulan lebih rasenye. 
Tapi sekarang memang takleh nak 'behave' dah! Geram sangat dah ni.! Bayangkanlah dalam dua minggu ni saya dapat 6 nombor yang kononnye tersesat jalan. Rasa cam tak logik. Sebenarnye, 5 nombor je tapi semalam dapat pulak. 
Kalau saya angkat then cakap salah nombor, saya boleh terima lagi sebab boleh dengar suara si pemanggil sesat tu tapi ini tidokk! Buat missed call ja. Send mesej tak reply. Dan ada jugak yang nak cakap dengan ayah saya. Macam- macam. Nasib baik saya tak bagi sungguh ke ayah saya biar dia je yang cakap. Ni yang semalam. Saya dapat call dari unknown number, saya oncall je *takde suara* beberape saat kemudian *off*. Eh? Saya pun hantar mesej ke manusia sesat tu.

me : Sape ni?
manusie sesat : maaf, tersalah nombor. Saya Fandy. Awak?

ayat die lebih kurang camtu la, saya dah lupa sebab dah delete.
Saya tak reply lepas tu. Malas nak layan.
tu semalam, pastu hari ni saya tengah duk shopping dengan family. Dapat unknown call lagi. Situasi yang same tetap berlaku selepas saya oncall. Geram sangat mase tu sampai sumpah seranah bagai ke mamat Fandy tu. 
"Dia nak apa sebenarnye?"

 Then, mase dalam kereta on the way nak balik. Saya check balik nombor tu.
Eh, baru perasan yang nombor tu tak sama dengan nombor mamat Fandy tu. Tapi yang pasti nombor tu pernah buat missed call ke saya dulu. Siape diorang ni?? *Geram+sedih+tertanya-tanya+marah+bengang*
Saya story la dekat bestfriend saya (BFF). BFF cakap saya ni glamour. Eii, tolonglah. Dekat sekolah pun saya jalan tunduk ke bumi dengan skemanya, dia cakap saya glamour? No no no noo.. takder makne semua tu. Then BFF cakap, maybe crush yang kacau saya. Eh? Yeke? Takkan lah. Tapi kalau ya, boleh diterima juga sebab sebelum crush kenal and tahu aku ada hati dekat dia, aku selalu kacau dia, buat missed call lah, letak coklat bawah meja lah. Macam- macam,,hehehe.. (ngade!!)
Btw, kepada si unknown number, kalau betul salah nombor, buat lah macam betul- betul salah nombor. Saya tahu tau sebab saya pun pernah pegang jawatan tu..kehkehkeh..
ok la, sampai sini jelah. Sekian. 
Siape la yang sudi bace entri berterabur ni ye?
 

No comments: